Kokkolan kaupunginkirjasto yhdessä Pohjanmaan Psykoterapiaseura ry:n kanssa järjestää yleisöluentosarjan

PSYKOANALYYTTISIA NÄKÖKULMIA TUNTEISIIN

Tunteet ovat sisäisen maailmamme ydintä ja ne ovat oleellisia myös inhimillisessä kanssakäymisessämme. Esitelmissä pyritään tuomaan esiin psykoanalyyttista näkemystä elämämme peruskokemuksiin. Luentosarjan esitelmöitsijät ovat psykoanalyysin ja psykoterapian kokeneita ammattilaisia. Keskustelulle on varattu aikaa ja yleisön kysymykset ja kommentit ovat tervetulleita. Vapaa pääsy! Tervetuloa!

Ohjelma keskiviikkoisin Kokkolan kaupunginkirjaston Hongell-salissa klo.17:30-19:00.

Syksy 2023:

13.9.2023 ”Kun on tunteet” -johdatus luentosarjaan

Riitta Kellosalo

Psykiatrian erikoislääkäri, koulutuspsykoanalyytikko (IPA)

27.9.2023 Hylättyjen ja kaltoinkohdeltujen lasten tunteista

Merja Kaleva

Psykiatrian erikoislääkäri, koulutuspsykoanalyytikko (IPA),

lapsi- ja nuorisopsykoanalyytikko (IPA)

25.10.2023 Mielen vapaus

Jaakko Hakulinen

Psykologi, kouluttajapsykoterapeutti

22.11.2023 Lapsen häpeästä

Maria-Liisa Hannula

Lastenpsykiatrian erikoislääkäri, psykoterapeutti, psykoanalyytikko (IPA)

Luento joudutaan valitettavasti perumaan, mutta pidetään myöhemmin, jolloin ajankohdasta ilmoitetaan.

Seinäjoen kaupunginkirjasto yhdessä Pohjanmaan Psykoterapiaseura ry:n kanssa järjestää yleisöluentosarjan

PSYKOANALYYTTISIA NÄKÖKULMIA TUNTEISIIN

Tunteet ovat sisäisen maailmamme ydintä ja ne ovat oleellisiamyös inhimillisessä kanssakäymisessämme. Esitelmissäpyritään tuomaan esiin psykoanalyyttista näkemystä elämämme peruskokemuksiin. Luentosarjan esitelmöitsijät ovat psykoanalyysin ja psykoterapian kokeneita ammattilaisia. Keskustelulle on varattu aikaa ja yleisön kysymykset ja kommentit ovat tervetulleita.

Vapaa pääsy! Tervetuloa!

Ohjelma keskiviikkoisin Seinäjoen pääkirjaston Apilan Jaaksi-salissa klo 17:30-19:00.

Syksy 2022:

28.9.2022: ”Kun on tunteet” - johdatus luentosarjaan

Riitta Kellosalo

Psykiatrian erikoislääkäri, koulutuspsykoanalyytikko (IPA)

26.10.2022: Hylättyjen ja kaltoinkohdeltujen lasten tunteista

Merja Kaleva

Psykiatrian erikoislääkäri, koulutuspsykoanalyytikko (IPA), lapsi-ja nuorisopsykoanalyytikko (IPA)

23.11.2022: Lapsen häpeästä

Maria-Liisa Hannula

Lastenpsykiatrian erikoislääkäri, psykoterapeutti, psykoanalyytikkokandidaatti (IPA)

Kevät 2023:

25.1.2023: Mielen vapaus

Jaakko Hakulinen

Psykologi, kouluttajapsykoterapeutti

22.2.2023: Onnellisuus ja rakkaus

Ulla Soini

Psykiatrian erikoislääkäri, kouluttajapsykoterapeutti

Seija Halonen

Psykologi, psykoterapeutti, psykoanalyytikko (IPA)

19.4.2023: Surusta ja luopumisesta

Noora Jussila

Psykologi, psykoterapeutti

24.5.2023: Kaiken takana on aggressio

Terhi Melametsä

Psykologi, psykoterapeutti

Luennosta saa halutessaan osallistumistodistuksen.

Pohjanmaan Psykoterapiaseura r.y. ja Kokkolan kaupunginkirjasto järjestävät yhteistyössä vuoden kestävän luentosarjan Kokkolan kaupunginkirjaston Hongell-salissa, osoite Isokatu 3.

PSYKOANALYYTTINEN NÄKÖKULMA MIELENTERVEYTEEN

ke 23.1.2019 klo 17.30–19.00, psykoanalyytikko Riitta Kellosalo:
Johdatus luentosarjaan: Psyykkinen työ, esimerkkinä masennus

ke 20.3.2019 klo 17.30–19.00, psykoanalyytikkokandidaatti Maria-Liisa Hannula: Mitä siellä lapsen psykoterapiassa tapahtuu?

to 9.5.2019 klo 17.30–19.00, psykoterapeutti (YET) Ulla Soini:
Äitiydestä ja äidin psykoterapiasta

ke 18.9.2019 klo 17.30–19.00, psykoanalyytikkokandidaatti Seija Halonen:
Yksinolon ja yksinäisyyden erilaiset merkitykset elämänhistoriassa

ke 23.10.2019 klo 17.30–19.00, psykoterapeutti (YET) Terhi Melametsä:
Nuoruusiän vaikeus ja mahdollisuus

ke 20.11.2019 klo 17.30–19.00, psykoanalyytikko Riitta Kellosalo, lääkäri ja kirjailija Juhani Kellosalo: Luovuus ja psykoanalyysi

Vapaa pääsy, tervetuloa!

Psykoanalyysi on teoria, joka tutkii ihmisen kasvua ja kehitystä ja sen perustavaa laatua olevaa ristiriitaisuutta.

Psykoanalyysi on neljännesvuosisadan vanhempi kuin Suomen itsenäisyys. Historiansa aikana se on muuttunut ja kehittynyt, mutta sen peruselementit ovat edelleen samat ja ne ovat yhä pohjana useissa eri psykoterapiamuodoissa. Luentosarja hakee vastauksia kysymykseen, mitä psykoanalyysin teorialla ja käytännöllä on tarjota nykyihmiselle.

Sarjan kaikki luennoitsijat ovat psykoanalyysin ja psykoterapian kokeneita ammattilaisia. Luentosarja pyrkii valottamaan ihmisen elämänkaaren eri vaiheita ja ilmiöitä.